میکروفایبر چیست؟
16 اسفند 1399

میکروفایبر چیست؟

تفاوت پارچه های میکرو فایبر با پلی استر.

الیاف میکروفایبر

Microfiber fibers

در نگاه اول: الیاف میکروفایبر (Microfiber)  به هیچ عنوان متفاوت از سایر پارچه های پنبه نیست. هر دوی آنها ضخامت و احساس مشابهی دارند، اما هنگام مقایسه بین الیاف میکروفایبر Microfiber fibers و دیگر الیاف های پنبه کاملا واضح است که میکرو فایبر ممکن است یک قدم جلوتر از همتایان پنبه آن باشد.
اگر از پارچه های میکروفایبر برای تمیز کردن استفاده می کنید، مطمئنا متوجه شده اید که آنها در حال پیشرفت وسیع تر از جورابهای قدیمی و حتی حوله های کاغذی هستند. اما میخواهیم بدانیم که دقیقا یک پارچه میکروفایبر است؟  یا آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه کار می کنند و یا از چه موادی ساخته می شوند؟

الیاف میکروفایبر Microfiber fibers چگونه ساخته می شود؟

الیاف های میکروفایبر Microfiber fibers از الیاف کوچک مصنوعی ساخته شده اند که کوچکتر از یک رشته ابریشم هستند و می توانند بیش از 100 برابر نازک تر از یک رشته موی انسان باشند.الیاف میکرو فایبر یک فیبر مصنوعی ساخته شده از ترکیبی از پلی استر و پلی آمید یا نایلون است. با ترکیب این موادها با هم به یک رشته تشکیل می شوند که وقتی در زیر میکروسکوپ بررسی می شود به شکل یک ستاره ظاهر می شود. سپس این بسته های نرم افزاری به الیاف فوق العاده خوب و با استفاده از ترکیبی از مواد شیمیایی، گرما و تحریک تقسیم می شوند. الیاف در نهایت با یکدیگر ترکیب می شوند تا این که در نهایت محصول میکرو فایبر به وجود می آید.
دستمال های میکروفایبر:  نظافت با این نوع دستمال ها نسبت به دستمال های دیگر و سنتی بسیار سریع تر است، و به دلیل وزن کم آن به تلاش بسیار کمی برای نظافت نیاز دارد. پد تی های میکروفایبر صاف و تخت بهتر از دیگر تی های سنتی قابلیت مانور و توانایی خشک کردن بسیاری دارند. تی های میکروفایبر سطح بیشتری را پوشش می دهند، بنابراین گاهی اوقات حتی می توانند ۷۰ درصد در زمان نظافت را صرفه جویی کند. یکی دیگر از مزایای استفاده از تی میکروفایبر کاهش ۸۰ درصدی در مصرف آب می باشد که به صورت قابل توجهی در مصرف آب صرفه جوی خواهد شد. دستمال های میکروفایبر به راحتی گرد و غبار را از سطوح پاک می کند و جذب می کند و در عین حال هیچ خراش و یا لکه ای بر روی سطح ایجاد نمی کند. الیاف بسیار نازک میکروفایبر می توانند در همه ای درزها  نفوذ  کند و حدوده  ۹۹ درصد از باکتری ها و قارچ ها را از سطح محو و پاک سازی میکند.


لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید